سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سمند نیوز

گلو درد مشکل خاصی از فصل سرما نیست. علائم یک بیماری عفونی ویروسی از جمله سرماخوردگی ، آنفولانزا و مونونوکلئوز می تواند در هر زمان از سال باعث گلودرد شود. مونونوکلئوز یک بیماری عفونی ویروسی است که بر سیستم های تنفسی ، لنفاوی و کبد تأثیر می گذارد و دارای تب بالا ، گلودرد شدید ، ضعف و غیره است. علاوه بر این ، گلودرد می تواند نتیجه یک عفونت باکتریایی باشد. مصرف دخانیات ، تنفس دهان هنگام خواب ، تنفس هوای آلوده و هر نوع آلاینده دیگر رخ می دهد.

در این مقاله به 10 ماده مغذی مفید اشاره خواهیم کرد که باعث بهبود گلودرد ناشی از هر یک از عوامل ذکر شده می شوند. لطفا به ما بپیوندید

 

موز

موز حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین B6 ، پتاسیم و ویتامین C است. این میوه لبخند یک ماده مغذی خوب و نرم کننده برای گلو است زیرا فاقد اسید است و مهمتر از همه ، بلع آن نرم و آسان است. وقتی به هر دلیلی گلودرد دارید موز بیشتری بخورید.

 

همیشه عسل و لیمو

یکی از درمان های فوق العاده ای که مادربزرگ ما از ما به ارث برده استفاده از ترکیبی از عسل و لیمو است. این ترکیب اتصال به طور معجزه آسایی برای تسکین گلو درد کار می کند و با عفونی مبارزه می کند که باعث ایجاد علائم آزار دهنده مانند سرفه و احتقان می شود. برای تهیه این شربت فوق العاده ، کافی است دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. می توانید آن را با کمی آب گرم رقیق کرده و آب آنرا بگیرید.

 

چای زنجبیل یا چای با عسل

یکی از بهترین راه های تسکین گلو ، نوشیدن چای زنجبیل یا چای با عسل است. چای زنجبیل خواص ضد التهابی شگفت انگیزی دارد که باعث رفع خارش و گلو درد می شود. عسل همچنین یک ماده مغذی قوی ضد باکتریایی است که در مبارزه با هر نوع عفونت و تسکین گلودرد موثر است. اگر وقت کافی برای تهیه چای زنجبیل ندارید کافیست یک یا دو قاشق عسل را به چای خود اضافه کنید و لذت ببرید.

 

جو دوسر

جو دوسر در نرم شدن گلو بسیار مؤثر است. ترکیب این ماده مغذی با عسل یا موز باعث تقویت خاصیت تسکین دهنده آن می شود. جو دوسر حاوی فیبر محلول در آب است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند. این ماده مغذی همچنین منبع خوبی از پروتئین است که بدن را تقویت می کند و احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

 

ماکارونی کامل گندم

ماکارونی های گندم کامل مواد مغذی خوبی مانند فیبر ، آهن ، روی و ویتامین های B1 ، B2 ، B3 و E. را فراهم می کنند. این مواد غذایی بسیار نرم و آسان برای مصرف هستند. در عین حال ، آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به مبارزه با عفونت کمک می کنند. بهتر است ماکارونی را با سس کم چرب و داغ میل کنید.

 

هویج پخته شده

هویج حاوی مواد مغذی مانند ویتامین های A ، C ، K و فیبر و پتاسیم است. این ماده مغذی مفید سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و هنگام پخته شدن آن ، در مبارزه با گلو درد مؤثر است. آگاه باشید که خوردن هویج خام می تواند گلو را تحریک کرده و مشکل را بدتر کند.

 

سوپ مرغ

سوپ مرغ یکی از قدیمی ترین غذاهای موجود برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، مقابله با عفونت های ویروسی و کاهش علائمی مانند گلو درد است. سوپ مرغ خواص ضد التهابی دارد و از تماس ویروس ها با غشاهای مخاطی جلوگیری می کند. توصیه می کنیم برای تهیه یک سوپ مغذی از هویج ، پیاز ، کرفس ، سیر و غیره استفاده کنید.

 

تخم مرغ آب پز

تخم مرغ یک ماده غذایی هضم کننده مفید و سریع است که پروتئین و مواد مغذی خوبی دارد. تخم مرغ آب پز یا سفیده تخم مرغ برای کاهش التهاب و تسکین گلودرد مفید است. البته تا زمانی که در هنگام مصرف از ادویه جات استفاده نکنید.

مریم گلی

این گیاه قدرت درمانی بالایی دارد و از زمان های بسیار قدیم برای تسکین علائم گلودرد مورد استفاده قرار گرفته است. می توانید مریم گلی را به عنوان یک چای مصرف کنید یا آن را به مواد سوپ اضافه کنید.

 

سیر و پیاز

سیر و پیاز دو ماده مغذی هستند که حاوی ترکیبات گوگرد هستند و تأثیر زیادی در دفع خلط دارند. در حقیقت ، این دو ماده مغذی مجاری هوایی را تمیز می کنند. سیر و پیاز آنتی بیوتیک های قوی و طبیعی هستند و قادر به مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی هستند و از این طریق می توانند با علائم گلودرد مبارزه کنند.